Vipps foretrekkes av de unge ved netthandel

Hvilke betalingsmetoder nettbutikken velger er blitt vesentlig i forhold til om kunden lar «handlekurven stå igjen» eller om de velger å fullføre kjøpet. Blant de yngste handler nesten tre av fire fra mobilen. Derfor er det viktig å tenke på hvilke betalingsmetoder du tilbyr.

Ny betalingsløsning økte omsetningen med 30 prosent

Selv om Wee.no har lang historie som nettbutikk og lenge har kunnet skilte med gode betalingsløsninger, ønsket de å gjøre det enda enklere for kundene sine å handle hos dem.

De var på leting etter et system som både kunne tilby flere betalingsalternativer, delbetaling og rask checkout, og etter å ha sett på ulike muligheter, falt valget på Easy.

Møt nordens største online leverandør av nordisk design

Nøye utvalgte produkter og global levering har gjort Finnish Design Shop til en verdensledende leverandør av nordisk design. Nettbutikken har etter 15 år i bransjen utviklet seg  til å bli den største online leverandøren av nordisk design.

Ifølge Reetta Noukka, Cheif operating officer i Finnish Design Shop er ideen enkel: Å tilby nordisk glede over hele verden i form av designmøbler, belysning og kunsthåndverk.

7 tips innen du åpner en nettbutikk

Når vi spør kundene våre hva de skulle ønske de hadde visst før de begynte med netthandel, er svarene forbausende like. Vi har satt sammen en liste over de vanligste svarene, slik at du som nettopp har åpnet eller drømmer om å åpne din første nettbutikk, kan unngå de typiske nybegynnerfeilene.

Tips fra nordmenn som handler fra utenlanske nettbutikker

Hele 56 prosent av norske forbrukere har handlet på nettet fra utenlandske nettbutikker. Dette er en voksende trend som vi har registrert i takt med vekst i e-handelen. For deg som driver en online forretning er det derfor mye å vinne på ved å sette deg inn i hvorfor forbrukere velger å handle, eller ikke handle, i utenlandske nettbutikker. Det kikker vi nærmere på i dette blogginnlegget.

Gründeren omdannet et nabolån til en internasjonal virksomhet

Møt kvinnen som har skapt en suksessbedrift og selger varene sine til hele verden. Det begynte som et enkeltmannsforetak i 1991. I dag er det syv ansatte på bedriftens hovedkontor i Drøbak. I 2014 kjøpte hun 51 prosent av en norskdrevet systue i Thailand med 120 ansatte.

Forbrukeratferd og fremtidens netthandelstrender

 

Nordisk forbrukeratferd er i konstant endring. DIBS' e-handelsekspert Patrik Müller gir et innblikk i dagens så vel som fremtidens forbrukertrender.

Han mener at mennesker er late og redde. Det høres trist og pompøst ut, men faktisk forklarer det mange interessante aspekter ved forbrukeratferd. Bekvemmelighet er den viktigste grunnen til at vi handler på nettet, og vi setter derfor høye krav at e-handel skal være raskt og enkelt.

5 tips om hvordan få nettbutikken klar til Black Friday

Black Friday blir stadig større og mer omfattende i Norden, og i år faller den på den 23. november. Forbrukere elsker å jakte på gode tilbud på nettet, og det er derfor en god mulighet til å trekke flere kunder til nettbutikken din.

I DIBS og Nets følger vi hvert år utviklingen på denne dagen og har vært vitne til en betydelig økning i antall transaksjoner på nettet. I følge rapporten norsk netthandel 2018 forventes det at det totale forbruket fra norske netthandlere vil utgjøre svimlende 144,8 milliarder kroner i år. Vi forventer med andre ord å se litt av en kjøpefest på nettet denne dagen!

Kundene skal gjøre så lite som mulig

Ruter sørger for at den organisatoriske delen av det offentlige transporttilbudet i Oslo og Akershus går på skinner. 60 prosent av Ruters billettsalg går gjennom appen deres. 

Christian Fjær er leder av nye salgskanaler og betalingsløsninger i det norske trafikkselskapet Ruter. Ifølge ham er det viktig å gjøre det enkelt og raskt for kundene å kjøpe billetter når de er på farten.

 

Hvorfor avbryter kunden kjøpet? 

I følge Norsk E-handelsrapport 2017 avbryter 20% av kundene kjøp fordi betalingsprosessen er tungvint. Det å gå gjennom flere steg og klikk før kjøpet kan fullføres øker risikoen for avbrutte kjøp.

Rapporten viser videre at 24% av kundene avbryter kjøp pga. manglende betalingsmetoder.  Dette er potensielle salg som går tapt i din nettbutikk. En rask og enkel betalingsløsning vil forenkle og forbedre kjøpsopplevelsen. Det vil samtidig  øke konverteringen i nettbutikken din.