Gründeren omdannet et nabolån til en internasjonal virksomhet

Møt kvinnen som har skapt en suksessbedrift og selger varene sine til hele verden. Det begynte som et enkeltmannsforetak i 1991. I dag er det syv ansatte på bedriftens hovedkontor i Drøbak. I 2014 kjøpte hun 51 prosent av en norskdrevet systue i Thailand med 120 ansatte.

Forbrukeratferd og fremtidens netthandelstrender

 

Nordisk forbrukeratferd er i konstant endring. DIBS' e-handelsekspert Patrik Müller gir et innblikk i dagens så vel som fremtidens forbrukertrender.

Han mener at mennesker er late og redde. Det høres trist og pompøst ut, men faktisk forklarer det mange interessante aspekter ved forbrukeratferd. Bekvemmelighet er den viktigste grunnen til at vi handler på nettet, og vi setter derfor høye krav at e-handel skal være raskt og enkelt.

5 tips om hvordan få nettbutikken klar til Black Friday

Black Friday blir stadig større og mer omfattende i Norden, og i år faller den på den 23. november. Forbrukere elsker å jakte på gode tilbud på nettet, og det er derfor en god mulighet til å trekke flere kunder til nettbutikken din.

I DIBS og Nets følger vi hvert år utviklingen på denne dagen og har vært vitne til en betydelig økning i antall transaksjoner på nettet. I følge rapporten norsk netthandel 2018 forventes det at det totale forbruket fra norske netthandlere vil utgjøre svimlende 144,8 milliarder kroner i år. Vi forventer med andre ord å se litt av en kjøpefest på nettet denne dagen!

Kundene skal gjøre så lite som mulig

Ruter sørger for at den organisatoriske delen av det offentlige transporttilbudet i Oslo og Akershus går på skinner. 60 prosent av Ruters billettsalg går gjennom appen deres. 

Christian Fjær er leder av nye salgskanaler og betalingsløsninger i det norske trafikkselskapet Ruter. Ifølge ham er det viktig å gjøre det enkelt og raskt for kundene å kjøpe billetter når de er på farten.

 

Hvorfor avbryter kunden kjøpet? 

I følge Norsk E-handelsrapport 2017 avbryter 20% av kundene kjøp fordi betalingsprosessen er tungvint. Det å gå gjennom flere steg og klikk før kjøpet kan fullføres øker risikoen for avbrutte kjøp.

Rapporten viser videre at 24% av kundene avbryter kjøp pga. manglende betalingsmetoder.  Dette er potensielle salg som går tapt i din nettbutikk. En rask og enkel betalingsløsning vil forenkle og forbedre kjøpsopplevelsen. Det vil samtidig  øke konverteringen i nettbutikken din.

3 ting å tenke på før du går på nett med butikken din

Det er spesielt tre ting som er gode å ha i bakhodet før du starter nettbutikken din. De vil hjelpe deg til å ha det rette perspektivet på prosjektet.

  • Se på nettbutikken som en investering
  • Nettbutikken er bare et verktøy
  • Vurder å få hjelp utenfra

Vurder et lager

Med mindre du har tenkt å først produsere eller kjøpe en vare hjem, når kunden bestiller den, skal du som nettbutikkseier vurdere hvordan du vil oppbevare produktene dine. Det er generelt fire opplagte muligheter innenfor lagerløsninger du kan vurdere. 

Hvordan optimere julesalget? Her får du fem tips!


Desember er godt i gang og julehandelen på nett har for lengst startet. Førjulstiden er en hektisk tid, og du som driver nettbutikk ser at ordrene hagler inn, kanskje står du ovenfor din beste desember noen sinne? Mange nettbutikker selger de samme produktene og det gjelder å ruste opp mot konkurransen, men hvordan skiller du deg ut i mengden slik at kundene velger nettopp deg? Her får du fem tips som optimerer julesalget i din nettbutikk.

3 ting du må vite om norske online-forbrukere

 

50 dager til Black Friday – Her er de 10 beste tipsene

Black Friday er i år fredag 25.november, dagen som har blitt nordmenns shoppefest nummer 1 og som ansees som det hellige startskuddet på julehandelen. Black Friday er opprinnelig en amerikansk tradisjon som utgjør USAs største shoppingdag og som alltid arrangeres dagen etter Thanksgiving.