Derfor avbryter kunden kjøp – og slik unngår du det!

Antall avbrutte kjøp i norske nettbutikker går ned, men likevel er det flere ting som irriterer når vi handler på nettet. Her er de tre viktigste årsakene til at vi ombestemmer oss i siste liten – og noen tips til hva du som forhandler kan gjøre for å unngå det.

Den norske netthandelen fortsetter å vokse, og i 2019 handler vi til sammen for mer enn 163 milliarder kroner – en stigning på 13 prosent fra i fjor. Vi avbryter også færre kjøp enn tidligere, noe som er et stort sunnhetstegn for norsk netthandel. Likevel er det fremdeles ting som kan forbedres, for å få enda flere gjennom det siste leddet i kjøpsreisen.

101 prosent konverteringsoptimalisering

 

Konverteringsoptimalisering, forkortet CRO, er en arbeidsmåte eller metode der man benytter analyse og tilbakemeldinger fra brukere til å forbedre nettstedets prestasjoner.

Ja, hvor skal vi egentlig begynne? Skal vi begynne med det åpenbare – tittelen på dette innlegget? «101 prosent ...». Vi vet vel alle at når det kommer til prosentpoeng, så er 100 prosent maks! Og derfor er det sinnssykt irriterende med den kompisen eller venninnen som alltid bare «Jeg er 110 prosent enig i det du sier», for så sikker går det faktisk ikke an å være. Du kan være 100 prosent sikker, men ikke 110 prosent – sånn er det bare! 

Møt nordens største online leverandør av nordisk design

Nøye utvalgte produkter og global levering har gjort Finnish Design Shop til en verdensledende leverandør av nordisk design. Nettbutikken har etter 15 år i bransjen utviklet seg  til å bli den største online leverandøren av nordisk design.

Ifølge Reetta Noukka, Cheif operating officer i Finnish Design Shop er ideen enkel: Å tilby nordisk glede over hele verden i form av designmøbler, belysning og kunsthåndverk.

Finn den riktige selskapstypen

Før du kan realisere drømmen om å bli e-handler, skal du opprette et selskap. Når du starter og registrerer selskapet ditt, skal du velge hvilken selskapstype det skal være. Det er nemlig ikke likegyldig da det følger forskjellige krav, til de forskjellige selskapsformer.

Slik lager du en forretningsplan til en nettbutikk

Det er ikke så vanskelig å starte som e-handler, og hvert fall ikke hvis du har en drøm om å bli selvstendig næringsdrivende og har en ide til hva du vil selge i nettbutikken din. Det er veldig bra med selvtillit og tro på prosjektet, men det er viktig å gjøre ordentlig forarbeid

selg mer på nettet

Før jul hadde våre kolleger i Stockholm gleden av å holde frokostseminar med Mercedes Karacsony fra E37. Mercedes og E37 har lang erfaring med å hjelpe e-handlere med e-handelssystem, design, strategier og digital markedsføring. 

Selg til en nabo: dette må du tenke på når du selger til Sverige og Danmark

For mange er det snarere en nødvendighet enn en mulighet å selge til andre land. Internett har gjort det enklere enn noen sinne å selge til forbrukere som befinner seg i andre land, og muligheten for å øke omsetningen ved å selge til nye markeder er fristende for mange virksomheter. Det gjelder å skynde seg langsomt, for selv om våre naboland ligner hverandre kulturelt og geografisk, så er det noen viktige forskjeller å tenke på. Her kommer to generelle råd til deg som vil selge til svenske og danske forbrukere.

Romjulssalg - en romjulsdrøm? Her er fem ting du må tenke på!

Med Black Friday og julehandelen i ryggen er det på tide å tenke på romjulssalget. Vi har tidligere tipset om hvordan man forbereder sin nettbutikk til Black Friday og optimeringstips til julehandelen. Essensen i begge innleggene er at det gjelder å henge seg på ettersom konkurrentene mest sannsynlig gjør det, men gjelder det for romjulssalget også? Mulig, men her kommer fem ting det kan være verdt å tenke over før du begynner:

Hvordan optimere julesalget? Her får du fem tips!


Desember er godt i gang og julehandelen på nett har for lengst startet. Førjulstiden er en hektisk tid, og du som driver nettbutikk ser at ordrene hagler inn, kanskje står du ovenfor din beste desember noen sinne? Mange nettbutikker selger de samme produktene og det gjelder å ruste opp mot konkurransen, men hvordan skiller du deg ut i mengden slik at kundene velger nettopp deg? Her får du fem tips som optimerer julesalget i din nettbutikk.

Slik gikk det på black friday 2016 - hva kan vi lære av nordmenns handlevaner?

 

Black Friday har for alvor fått tak på de norske forbrukernes lommebøker – både online og offline. Totalt sett økte antall transaksjoner med 48 prosent sammenlignet med Black Friday i fjor. Vi har sett på transaksjonsdata for flere tusen nettbutikker som er tilknyttet DIBS og kunne se svært spennende forbruksmønstre i år