Derfor avbryter kunden kjøp – og slik unngår du det!

Antall avbrutte kjøp i norske nettbutikker går ned, men likevel er det flere ting som irriterer når vi handler på nettet. Her er de tre viktigste årsakene til at vi ombestemmer oss i siste liten – og noen tips til hva du som forhandler kan gjøre for å unngå det.

Den norske netthandelen fortsetter å vokse, og i 2019 handler vi til sammen for mer enn 163 milliarder kroner – en stigning på 13 prosent fra i fjor. Vi avbryter også færre kjøp enn tidligere, noe som er et stort sunnhetstegn for norsk netthandel. Likevel er det fremdeles ting som kan forbedres, for å få enda flere gjennom det siste leddet i kjøpsreisen.

Hvem er Mr. Big Spender - storforbrukeren på nett?

Har du noen gang lurt på hvem nettets storforbruker er? Det finnes visse typer konsumenter som det er verdt å holde et ekstra øye med, som e-handelens storforbrukere. De som både handler oftere og bruker mer penger enn gjennomsnittet.   

I denne bloggen finner du ut hvordan en riktig netthandelsekstravagant anno 2018 ser ut, og ikke minst hvordan du tiltrekker og tilfredsstiller nettets storforbruker. I vår rapport, Norsk E-handel 2018, har vi døpt han Mr. Big Spender.