Tips fra nordmenn som handler fra utenlanske nettbutikker

Hele 56 prosent av norske forbrukere har handlet på nettet fra utenlandske nettbutikker. Dette er en voksende trend som vi har registrert i takt med vekst i e-handelen. For deg som driver en online forretning er det derfor mye å vinne på ved å sette deg inn i hvorfor forbrukere velger å handle, eller ikke handle, i utenlandske nettbutikker. Det kikker vi nærmere på i dette blogginnlegget.

Forbrukeratferd og fremtidens netthandelstrender

 

Nordisk forbrukeratferd er i konstant endring. DIBS' e-handelsekspert Patrik Müller gir et innblikk i dagens så vel som fremtidens forbrukertrender.

Han mener at mennesker er late og redde. Det høres trist og pompøst ut, men faktisk forklarer det mange interessante aspekter ved forbrukeratferd. Bekvemmelighet er den viktigste grunnen til at vi handler på nettet, og vi setter derfor høye krav at e-handel skal være raskt og enkelt.