fds-reetta-noukka_770x300Nøye utvalgte produkter og global levering har gjort Finnish Design Shop til en verdensledende leverandør av nordisk design. Nettbutikken har etter 15 år i bransjen utviklet seg  til å bli den største online leverandøren av nordisk design.

Ifølge Reetta Noukka, Cheif operating officer i Finnish Design Shop er ideen enkel: Å tilby nordisk glede over hele verden i form av designmøbler, belysning og kunsthåndverk.

I dag sender selskapet produkter til mer enn 180 land, og omtrent halvparten av salget deres kommer fra andre land enn Finland. I fjor hadde Finnish Design Shop en omsetning på 14,4 millioner euro, og i år har selskapet som mål å nå 20 millioner euro. Reetta Noukka reflekterer over suksessen...

Skreddersydd e-handelsplattform gir oss full kontroll 

Vi har vår egen skreddersydde webplattform  fodi vi ønsker å ha full kontroll over nettsiden og plattformen vår. Vi har også valgt å tilbyr en rekke betalingsmetoder, fra bankoverføring og ulike kort til PayPal og betaling med faktura.


Tregt internett skaper utfordringer 

Vår globale rekkevidde har ført til en utfordring i form av tregt Internett i enkelte deler av verden. Sammenlignet med Skandinavia har for eks. Australia tregere Internett-tilkoblinger, og det kan påvirke kundens opplevelse der. For å overkomme utfordringen har vi satt av mange ressurser til hele tiden å optimalisere hastigheten på hjemmesiden vår, spesielt på mobilen. Investeringene våre i en raskere webside har resultert i en høyere konverteringsfrekvens.

Hvordan sikrer dere en god kundeopplevelse?
Ved å tilby rask, global levering og et omfattende, men kuratert utvalg av designprodukter. Vi har et håndplukket utvalg av anerkjente designere og designklassikere fra merker som Artek, Vitra, Iittala, Muuto, Hay og Marimekko. Samtidig har vi nye, spennende produkter som passer til den nordiske stilen.

De fleste av de 9000 varene våre er klare til å bli sendt umiddelbart, for kundene våre setter pris på at de kan få produktene sine raskt. For å sikre en god kundeopplevelse utvikler vi også nettbutikken vår regelmessig. Vi har et utviklingsteam med eneste formål å sikre at butikken alltid er god, stabil og lett tilgjengelig.

Hva mener du er avgjørende for å lykkes videre?
Å lytte til kundene, forutse deres behov og gi dem kvalitetsprodukter og innhold. Kundene våre er stadig på utkikk etter nye produkter, og en stor del av suksessen vår ligger i at vi faktisk håndplukker varene til butikken vår. Vi publiserer også vårt eget onlinemagasin, «Design Stories», som inneholder ukentlig, redaksjonelt innhold om design, hjem og innredning.

I tillegg optimaliserer vi hele tiden butikken vår, både proaktivt og basert på kundenes tilbakemeldinger. Vi strever etter å forutse hva kundene våre vil ha i fremtiden, og holder oss oppdatert på deres behov. Utover det kan jeg ikke understreke nok hvor viktig det er å ha rask levering. Det er vår oppfatning at det er veldig viktig for kundene.

 

I rapporten Norsk E-handel 2018 finner du artikler om andre selskaper som har lykkes med netthandel. Last ned rapporten kostnadsfritt og få innsikt i netthandelens vekst, fordeling og utvikling. 

 

Rapporten Norsk E-handel 2018
Sepideh Majidzadeh

Sepideh Majidzadeh

Jeg jobber som markedansvarlig i DIBS, en del av Nets og blogger om netthandel. Send meg gjerne kommentarer, spørsmål eller tema du ønsker å lese mer om. Dersom du ønsker å være gjesteblogger kan du ta direkte kontakt med meg: smaji@nets.eu

Kommentarer