Tips til økt konvertering?

 

Å øke konverteringen i din nettbutikk innebærer å få flere gjennomførte kjøp uten at antall besøkende øker. Helt enkelt; høyere  omsetning uten at du behøver å bruke penger på annonsering for å oppnå mer trafikk. Men hvordan lykkes man med det?

Marianne Horneman jobber som teamlead og prosjektleder i Conversionista . Under DIBS e-handelsskole 2016 og 2017 delte hun noen konkrete råd og eksempler. Her er noen av de. 

Slik markedsfører du din nettbutikk

 

Dersom du har en fysisk butikk i en handlegate eller senter er det naturlig at mange mennesker går forbi. Situasjonen er annerledes med en nettbutikk.  En nettbutikk kan sammenlignes med å ha en butikk på en åker, langt vekk fra alt, hvor det ikke er naturlig at mange mennesker går forbi. Din oppgave som nettbutikkeier er å gjøre potensielle kunder oppmerksom på at den eksisterer slik at  kundene kan begynne å strømme inn. 

Skaff deg flere kunder med god kundeservice

Slik administrerer du nettbutikken din

Mr. Big Spender - nettets storforbruker

Vil du tiltrekke storforbrukeren til nettbutikken din og konvertere han til kunde? Da krever det at du vet hvem storforbrukeren er, og hvordan forbrukeratferden hans ser ut online. Selv om mange tror at det er kvinner som shopper tonnevis av sko, så er det faktisk en mann som bruker flest penger på e-handel.

5 enkle SEO råd til nyoppstartede nettbutikker

SEO ser kanskje vanskelig ut og derfor hopper mange mindre nettbutikker over søkeordsoptimering, men det er ikke en god ide. Det er viktig at kundene kan finne nettbutikken din, og uten gjester i butikken får man ikke noen omsetning. Derfor er SEO faktisk et godt sted å legge litt krefter. Dennis Stammerjohan er SEO konsulent og Teamleder hos Waimea Digital. Han har opp gjennom tidene hjulpet mange nettbutikker – store som små, og ser typisk 5 enkle SEO mangler han mener alle kan optimere.

Slik får du et personlig forhold til kundene dine online

Som selvstendig næringsdrivende vet du at det personlige forholdet til kunden er avgjørende. I en fysisk butikk er det relativt enkelt å få den personlige kontakten - du kan hjelpe kundene med å finne den riktige varen og slå av en prat samtidig. Det er kanskje ikke så enkelt online, men det er faktisk enkle måter å gjøre kjøpsopplevelsen i nettbutikken din til noe helt spesielt for kunden. Og de skal vi se nærmere på i dette blogginnlegget.

Få orden på returvarer og reklamasjoner

Det er selvfølgelig aldri gøy når kunden vil sende varen tilbake, eller klager over det de har kjøpt. I følge loven har kundene rett til å returnere varen og få pengene tilbake, hvis de angrer på kjøpet. Det er viktig for kundetilfredsheten at levering av returvarer og reklamasjoner foregår så raskt og effektivt som mulig.

3 ting du skal tenke på før du flytter den fysiske butikken online

Det handler om å ha det riktige perspektivet på prosjektet, når du skal flytte den fysiske butikken din over på nettet.

Få orden på leveringen

Nøkkelordene innenfor levering av varene dine er leveringstid, sikkerhet og pris. Kundene gidder ikke vente lenge eller betale skjorta for å få varene deres.