Menn vs. Kvinner - slik handler vi på nett

Den norske e-handelen når nye høyder i 2017, med en omsetning på intet mindre enn 100 milliarder kroner. Det er en stigning på 16% sammenlignet med 2016, og ser man tilbake 5 år er det en stigning på 103%. Tendensen kan ikke misforståes, og ser man på de forskjellige aldersgruppene er det heller ingen tvil - de fleste nordmenn handler på nettet.

Slik kommer vi til å netthandle i fremtiden

Den mobile revolusjonen har forandret mange bransjer, ødelagt enkelte virksomheter og skapt nye virksomheter og helt nye tjenester. Vår viktigste eiendel bærer vi nå alltid med oss, vi ser på mobilen hundrevis av ganger i løpet av en dag og pleier våre sosiale relasjoner via sosiale medier, oftest gjennom mobilen. Det er derfor ikke rart at e-handelen fra mobile enheter øker eksplosivt.

3 ting du må vite om norske online-forbrukere

 

Proffer på mobil e-handel – slik gjorde CBB Mobil A/S

Det er ingen tvil om at mange forbrukere handler via mobilen – faktisk så handler nesten halvparten av forbrukerne med mobilen i 2016. 48 prosent av nordmennene handler nå via mobilen. Dessverre kan vi også konstatere at nesten halvparten avbryter sine kjøp fordi at nettsiden ikke er mobiltilpasset. Her ser vi nærmere på en aktør som kan gi inspirasjon til å utvikle og øke den mobile e-handelen. CBB Mobil A/S ble lansert i 2001 og har vært eid av Telenor Group siden 2004 og selger mobilabonnement, mobilt bredbånd og mobiltelefoner. Alt salg kommer fra e-handel siden virksomheten er helt internettbaserte, derfor er en av de viktigste salgskanalene nettopp mobiltelefonen.