mr. big spender.png

Vil du tiltrekke storforbrukeren til nettbutikken din og konvertere han til kunde? Da krever det at du vet hvem storforbrukeren er, og hvordan forbrukeratferden hans ser ut online. Selv om mange tror at det er kvinner som shopper tonnevis av sko, så er det faktisk en mann som bruker flest penger på e-handel.

Menn vs. Kvinner

Det er viktig å poengtere at selv om menn bruker flere penger enn kvinner på nett, er det kvinnene som handler oftest. Når vi snakker om Mr. Big Spender er det altså et uttrykk for beløpet han handler for. Helt konkret bruker internettets storforbruker ikke mindre enn 12069 kr. om måneden på nettet, og han foretrekker å shoppe via mobilen.

Hvem er Mr. Big Spender?

Han er 46 år, bor i en mellomstor by og shopper ofte klær, sko og tilbehør på nettet. Mer enn halvparten (66%) i denne målgruppen shopper på utenlandske nettbutikker. Er han ikke fornøyd med nettbutikken eller vilkårene, så avbryter han enkelt kjøpet. Misnøye med nettbutikken kan bestå av flere forskjellige ting, men mobiloptimering og muligheten for å lagre kortopplysningene er viktige funksjoner for Mr. Big Spender.

Han bruker 2406 kr. på flybilletter og 1926 kr. på hotell i måneden. Man kan si han er glad i å reise, men det er ikke bare det han bruker penger på.

Dette bruker Mr. Big Spender penge sine på

 

Topp 3

Så mange kjøper

Varer

Klær, sko og tilbehør

67%

Kropp og helse

50%

Hjemmeelektronikk

49%

Tjenester

Billetter

66%

Digital media

58%

Telekommunikasjon

49%

Reiser

Flybilletter

79%

Hotell

76%

Tog og buss

61%

 


Vil du vite mer om hvordan du får tak i Mr. Big Spender? Les mer her.

New Call-to-action

Kommentarer