puzzle podium in 3d isolated over a white background-605068-edited.jpeg

Det handler om å ha det riktige perspektivet på prosjektet, når du skal flytte den fysiske butikken din over på nettet.

Det ligger nemlig mange spennende muligheter i å gå online med butikken din, og du får mest mulig ut av den hvis du har det tydelig for deg hva du skal gjøre.

Først og fremst skal du jobbe med nettbutikken i ditt eget tempo, og du skal ikke være redd for å søke hjelp utenfra til å lage nettbutikken. Det er bare en av tingene du burde huske på når du går online med butikken. I dette blogginnlegget gir vi deg tre gode huskeregler, som er verdt å ha i oppstartfasen.

 

  1. Det er en innvestering å gå online med butikken din

Å åpne en nettbutikk kan være en veldig god ide, men det er også en utvidelse av bedriften din. Du skal se på det som en investering, som kommer til å ta tid og krever hardt arbeid.

Finn det tempoet som passer for deg og bedriften din. Ta ett skritt av gangen og sørg for at du starter med et grundig forarbeid. Hva gjør andre selskaper som ligner på din, hvilke feil kan du lære av, og hvilke suksesser? Allier deg med mennesker som har erfaring med hoppet fra fysisk butikk til nettbutikk, og oppsøk kunnskap om det digitale univers.

 

  1. Nettbutikken er bare et verktøy

Det it-tekniske skal selvfølgelig understøtte nettbutikken din på en positiv måte, men det er ikke avgjørende for om det blir en suksess. Det er faktisk bare et verktøy

Det viktigste er at du har en visjon for nettbutikken, og en idé om hvordan du kan gjøre den personlig og innbydende på samme måte som den fysiske butikken.

 

  1. Vurder å få hjelp utenfra

En del av flytningen fra fysisk butikk til nettbutikk, handler om å investere nye ressurser i butikken din. Du bør derfor vurdere hvor dine egne krefter og talenter best kan brukes, og hvis det er nødvendig med hjelp utenfra. Det viktigste er at du har et realistisk syn på dine egne evner.

Du er ekspert i din egen bedrift og det vil være områder hvor du kan høste til deg kunnskap, men det kan være en god ide å investere noen ressurser i gode leverandører der hvor dine egne evner ikke strekker til.

 

Det du skal gjøre:

  • Finn det tempoet som passer for deg. Husk at det tar tid å etablere en nettbutikk med et stort og voksende kundesegment.
  • Lag en liste med butikker som ligner på din egen, og skriv ned hva de gjør bra og dårlig.
  • Sørg for å vurder hvor du skal legge dine egne krefter, og finn gode leverandører til resten.

 

Les e-boken 10 steg til en god start

Kommentarer